tunggulah..nantilah..

Assalamualaikum wbt.

bismillah.

“Saya ni tak banyak ilmu lah kak. Segan saya nak cakap lebih-lebih pasal islam ni. Tunggulah saya dah banyak baca buku sikit, banyak ilmu sikit”

“Saya ni bukannya baik sangat kak,merangkak-rangkak lagi nak berubah. huhu…nak berdakwah ni, nantilah bila saya dah yakin sikit”

“tunggulah..nantilah..”

meminta masa dari naqibah atau dari ALLAH?

“tunggulah..nantilah..”

masa bukan milik naqibah untuk diberi, tapi milik ALLAH Yang Maha Memiliki.

rahsia ALLAH, masa masih panjang, atau sudah hampir ke garisan.

“tunggulah..nantilah..”

tunggu-tunggu, nanti-nanti. ingat, mati itu pasti.

“tunggulah..nantilah..”

berubah tak mudah, satu mujahadah.

tapi bukan alasan, menolak tugas dakwah.

“tunggulah..nantilah..”

kalau tunggu sempurna, makanya dakwah itu tugas malaikat.

“tunggulah..nantilah..”

Aslih nafsak, wad’u ghairak. (perbaikilah dirimu DAN serulah orang lain ke arah kebaikan)

wallahua’lam.

Mari berinteraksi di sini. Setiap patah kata dihargai.

